Nowoczesne nauczanie - Geoff Petty część 5

Rozdział 16

Nadzorowanie pracy ucznia (use, check and correct)

Podstawą jest, aby uczniowie wiedzieli co maja robić (mieć podstawy). Sprawdzamy, czy dobrze zrozumieli temat już na samym początku (chodząc po klasie, sprawdzając wyniki). Chwal. Nie wyręczamy słabszych, oni muszą pracować. 

Test mają mieć wzrastający poziom trudności. Na początku pytania łatwe, aby uczeń nabrał pewności. Uczniowie mają mieć okazje do sprawdzenia swoich umiejętności. Na końcu pytanie otwarte, aby uczniowie parujący szybciej mieli możliwość pisania. 

Rozdział 17

Dyskusja - na początek trzeba zrobić wprowadzenie do dyskusji (podać fakty). Dyskusja nie może trwać więcej niż 30 min.

Rozdział 18
Szepczące grupy - to szum pracujących uczniów.

Propozycje:
- porównywanie i kontrast,
- za i przeciw,
- "Jaką wy macie teorię?"

Wykorzystać możemy:
- piramidę lub śnieżną kulę (5 minut na parę -> 10 minut na 4 osoby -> 5 minut na pracę w 8 osobowych zespołach)
- burzę mózgów 

Musisz sam dzielić na grupę! Nie większą niż 7 osób (nie będą pracować).

Można podzielić na: słabszą, mocną i silną. 

Wyznaczaj sekretarza w grupie (sprawdź notatki pi 2 minutach, a dowiesz się , czy dobrze zrozumieli zagadnienie). 

Rozdział 19

Gry i inne metody.

Gra w dopasowanie - kary z prawdziwymi i fałszywymi informacjami, które uczniowie mają połączyć.

Gra w grupowanie - otrzymują zdania np.: "Lis szybko wybiega do nory." do tego otrzymują kartki: czasownik, rzeczownik, przymiotnik.
Układanie zdań w odpowiedniej logicznej kolejności.

Porządkowanie zakresu - ułóżcie słowa alfabetycznie.

Gry mistrzowskie i wspinaczka - dla uczniów szkół średnich i wyżej. Czyli po prostu karty z pytaniami, które czytają uczniowie kolegom. Do tego mamy górę na którą wchodzą (planszę), nie ważne kto dotrze pierwszy. Ostatni kwadrat przed wejściem to odpowiedź na pytanie, na które nie znał odpowiedzi.
Najlepiej jeśli uczniowie sami tworzą pytania, muszą wtedy poznać odpowiedzi.

Quiz - podział na dwie grupy. Należy ustalić zasady, czy korzystamy z notatek, jak liczymy punkty, czy wolno się naradzać. 

Powiedz więcej - klasa podzielona na prawą i lewą i zaczynamy licytację, na zmianę
- "Co pamiętacie z wczorajszej lekcji?"

Tenis - uczniowie przepytują się w parze i liczą punkty.

Wystawa - czyli tworzenie plakatów na wybrany temat.

Wyzwania - rozwijają kreatywne myślenie. Zadajemy pytanie, a ucznioowie szukają odpowiedzi. 

Poszukiwanie skarbów - odnajdźcie w gazecie jak najwięcej rzeczowników. 

Gry planszowe - można stworzyć własne.

Rozdział 20

Drama i odgrywanie ról (ćwiczenie umiejętności społecznych)

Podczas odgrywania ról uczymy uczniów umiejętności. Tymczasem drama musi nieść w sobie empatię i  zrozumienie kształtowania emocji, musi mieć ładunek emocjonalny.


Dziękuję za wizytę!



Komentarze